FANDOM

Izuku Midoriya (緑谷出久, Midoriya Izuku) znany również jako Deku (デク, Deku) jest protagonistą i głównym bohaterem mangi Boku no Hero Academia. Chodzi do U.A. i jest 9. posiadaczem One For All.

Wygląd Edytuj

R6 Profil Midoriyi

Profil Midoriyi w mandze

Izuku ma zielone oczy i czarne kręcone włosy z zieloną poświatą. Gdy chodził jeszcze do podstawówki, nosił na sobie japoński mundurek Gakuran z żółtymi guzikami. Aktualnie nosi typowy mundurek U.A.; szary garnitur, a pod nim biała koszulka i czaro-zielone spodnie. Nosi również czerwony krawat. Izuku zazwyczaj nosi czerwone buty. Chociaż wydaje się bardzo chudy, Midoriya dzięki treningom All Mighta wyrobił sobie muskuły.

Pierwszy kostium Izuku jest koloru turkusowego, lecz po bokach jest biały, na kolanach i łokciach ma czarne ochraniacze, duże, białe rękawiczki, czerwone, duże buty z białą podeszwą i maskę. Uszy tejże maski wyglądem przypominają włosy All Mighta, gdy jest w swojej normalnej formie.

Podczas Sagi USJ, kiedy jego kostium był naprawiany, Izuku nosi na sobie swoje sportowe odzienie: niebieskie ubranie z grubymi, białymi liniami.

Drugi jego kostium dostał parę zmian, lecz niektóre oryginalne rzeczy pozostały. Kostium wydaje się być też wytrzymalszy i lepszy, pod względem wyglądu.

Odc24 Blizny na dłoni

Blizny na dłoni Izuku

Po jego walce z Shoto, jego palce zostały zdeformowane i uzyskał dwie blizny po obu stronach swojej dłoni. Po walce z Muscularem, na jego prawej ręce powstały blizny.

Osobowość Edytuj

Izuku jest bardzo nieśmiałym, pomocnym i uprzejmym chłopcem. Ze względu na to, że miał trudne dzieciństwo przez to, że urodził się bez dary, początkowo jest on postrzegany jako niepewny, ostrożny, nieśmiały, zwłaszcza przed Katsuki Bakugo, który stale go dręczył z powodu jego marzeń o tym, by zostać bohaterem. Jednak po przyjęciu do U.A. stał się bardziej pewny siebie oraz zaczął zdobywać nowych przyjaciół.

Deku jest również bardzo pracowity i silny. Zawsze podziwiał bohaterów i marzył by być jednym z nich. Pisał notatki o wszystkim, co wiedział o bohaterach i ich darach, w tym nawet o uczniach U.A. Z tego powodu Izuku rozwinął wielki umysł analityczny i łatwo jest mu tworzyć skomplikowane plany w krótkim czasie, często wykorzystując dary jego sojuszników. Midoriya także ma skłonność do przemyślenia wszystkiego co może pójść nie tak.

Jest również troskliwą osobą i nigdy nie będzie wahał się ratować kogoś w niebezpieczeństwie, nawet jeśli wie, że nie jest wystarczająco silny, aby to zrobić. Izuku jest tez bezinteresowny, często próbuje pomóc ludziom w osobistych, emocjonalnych problemach, nawet jeśli go nie dotyczą.

Z wszystkich bohaterów, All Might to ten, który miał największy wpływ na jego życie. Izuku od dzieciństwa był jego wielkim fanem. Wiele decyzji i działań Midoriyi jest inspirowane jego pragnieniem, aby zostać bohaterem podobnym do All Mighta, a tym samym ma wielkie oddanie dla niego, do momentu emulowania kilku jego cech. Po otrzymaniu jego daru, jednym z obecnych priorytetów Izuku jest możliwość życia w dziedzictwie jego idola.

Historia Edytuj

Fabuła Edytuj

Dar i umiejętności Edytuj

Siła
 
1/5 E
Szybkość
 
1/5 E
Technika
 
4/5 B
Inteligencja
 
4/5 B
Kooperacja
 
5/5 A
Statystyki z Databooka

Ekwipunek Edytuj

Kostium Gamma (コスチュームγガンマ, Kosuchūmu Ganma): Ulepszona wersja drugiego kostiumu Midoriyi, która została stworzona przez Mei Hatsume po decyzji zmienienia swojego stylu walki, tworząc przy tym Styl Shoot. Nowa wersja ma dodatkowo naręczaki, aby bronić ręce Izuku oraz żelazne podeszwy, żeby wzmocnić jego siłę kopnięć.

Walki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. My Hero Academia Official Character Book Ultra Archive

Nawigacja Edytuj

v  e
U.A.
Klasa 1-B Uczniowie Hiryu RinIbara ShiozakiItsuka KendoJuzo HonenukiJurota ShishidaKinoko KomoriKojiro BondoKosei TsuburabaManga FukidashiNeito MonomaNirengeki ShoudaPony TsunotoriReiko YanagiSen KaibaraSetsuna TokageShihai KuroiroTetsutetsu TetsutetsuTogaru KamakiriYosetsu AwaseYui Kodai
Kurs wsparcia Mei Hatsume
Kurs główny Hitoshi Shinso
Pracownicy CementossLunch-RushNedzuMidnightThirteenPresent MicRecovery GirlEraserheadAll MightSnipeEctoplasmPower LoaderBlood KingGran Torino (Retired)
Lokalizacje Class 1-AClass 1-BLunch RushNurse's OfficeRecovery Girl's Branch Nurse's OfficeReplica City-DistrictSports Festival StadiumUnforeseen Simulation JointGym GammaField GammaHeights Alliance
Powiązane artykuły Unforeseen Simulation Joint